ကိုရီးယား ကားကုမၸဏီၾကီး ဟြန္ေဒး၏ ၂၀၁၃ ေမာ္ဒယ္ Elantra သည္ အလတ္စား အိမ္စီးဆီဒင္ကား တစ္စီးျဖစ္ျပီး ေဒသအလိုက္ ေခၚေဝါသည့္ အမည္မ်ား အနည္းငယ္ ကြဲျပားသြားသည္။ ကုိရီးယား ျပည္တြင္းသံုးအတြက္ ထုတ္လုပ္ထားသည့္ ကားအား Avante ဟု ေခၚဆုိျပီး တရုတ္ႏိုင္ငံတြင္မူ Elantra Langdong ဟု ေခၚေဝါသည္။ ထုိ႔အျပင္ မေလးရွားႏိုင္ငံ၌ Inokom Elantra ဟု ေခၚဆုိျပီး အစၥေရးတြင္မူ Hyundai i35 ဟု ေရာင္းခ်လ်က္ ရွိသည္။


စြမ္းေဆာင္ရည္

Elantra တြင္ GLS ႏွင့္ Limited ဟူ၍ ေမာ္ဒယ္ ၂ မ်ိဳးရွိျပီး အင္ဂ်င္မွာမူ ၂ မ်ိဳးစလုံးတြင္ အတူတူပင္ျဖစ္သည္။ ျမင္းေကာင္ေရ ၁၄၈ ေကာင္အားႏွင့္ အင္ဂ်င္ရုန္းအား ၁၃၁ ေပါင္-ေပ ထြက္ရွိျပီး ကားအရြယ္အစားႏွင့္ ယွဥ္လွ်င္ သင့္တင့္သည့္ ပါဝါဟု ဆုိႏုိင္သည္။

ေအာ္တုိဂီယာႏွင့္ ရိုးရိုးဂီယာဟူျပီး ၂ မ်ိဳး ၂ စား ထုတ္လုပ္ထားသည့္ Elantra သည္ ေစ်းႏႈန္းခ်ိဳသာျပီး ပစၥည္းစုံသည့္ ကားတစ္စီးပင္ျဖစ္သည္။ ၆ ခ်က္ထုိး ေအာ္တုိဂီယာမွာ အေျပာင္းအလဲ ညင္သာလြန္းျပီး Active Eco-System ေခၚ ဆီေျခြတာေရးစနစ္ ႏွင့္ ေပါင္းစပ္လိုက္သည့္အခါ ဆီစားအနည္းဆုံးႏွင့္ အင္ဂ်င္လည္ပတ္ႏႈန္း အမ်ားဆုံးရရွိသည့္ ကားတစ္စီး ျဖစ္လာခဲ့သည္။

Active Eco-System အသံုးျပဳေနစဥ္ Throttle Response ေခၚ အင္ဂ်င္၏ တုန္႔ျပန္မႈႏႈန္း နည္းပါးသြားသျဖင့္ လီဗာကို လုိအပ္သည့္ အျမန္ႏႈန္း ေရာက္ရွိရန္ လီဗာအား အနည္းငယ္ အားထည့္ျပီး နင္းရန္ လုိအပ္ျပီး စံနစ္ကုိ ပိတ္ေမာင္းေသာအခါတြင္မူ လီဗာကို ထိလုိက္တာနဲ ့ ကားမွာ ေရွ႕သို႔ခုန္ထြက္သြား ရေလာက္ေအာင္ တုံ ့ျပန္မႈျမန္ဆန္သည္ကို ေတြ႔ရွိခဲ့ရသည္။


ဒီဇိုင္းႏွင့္ ဖြဲ႔စည္းတည္ေဆာက္ပံု

အျခားတစ္ဖက္တြင္းလည္း အတန္းအစားတူ အျခားကားမ်ားႏွင့္ ယွဥ္လွ်င္ Elantra ၏ အဓိက အားသာခ်က္ကေတာ့ အေျခခံ ပစၥည္းစုံလင္ျခင္း ျဖစ္သည္။ ပါဝါ မွန္တံခါး၊ ပါဝါ ေနာက္ၾကည့္မွန္ ၊ Cruise Control ၊ ေဖ်ာ္ေျဖေရးအတြက္ CD ဖြင့္စက္ႏွင့္ USB အေပါက္၊ ေသာ့မဲ့တံခါးစံနစ္ (Keyless Entry System) ၊ Bluetooth ႏွင့္ Telescopic Steering Wheel ေခၚ အနိမ့္-အျမင့္ႏွင့္ အနီး-အေဝး အတုိးအေလွ်ာ့ ျပဳလုပ္ႏုိင္ေသာ စတီယာရင္တို႔ ပါရွိမည္ျဖစ္သည္။

အတန္းအစားတူ အျခားကားမ်ားျဖစ္တဲ့ Honda Civic တုိ႔ Toyota Belta တုိ႔ဟာ ေစ်းကြက္အတြင္းမွာ နာမည္ရျပီးသား ကားမ်ားျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဆုိပါ ကားေတြနဲ႔ ခ်ိန္ထိုးၾကည့္မယ္ဆုိရင္ Elantra ရဲ့ ဖြဲ႔စည္း တည္ေဆာက္ပံုက ပိုမိုသာလြန္ ေကာင္းမြန္ျပီး ကားအတြင္းပုိင္းကလည္း ပိုက်ယ္ၿပီး ေခတ္မွီသည့္ ဒီဇိုင္းျဖစ္တာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ Elantra ရဲ့ ေနာက္ခန္းနဲ႔ ပစၥည္းသိုမွီးရာ ေနရာတို႔မွာ Civic နဲ ့ Belta တုိ႔ထက္ ပိုၾကီးတာကို ေတြ႔ရွိခဲ့ရပါတယ္။

ေခတ္မွီပုံစံ တည္ေဆာက္ထားတဲ့ အတြင္းခန္းမွာ သက္ဆိုင္ရာ ထိန္းခ်ဳပ္မႈ ခလုတ္မ်ားကို အလြယ္တကူ အသံုးျပဳႏိုင္ရန္ ဖန္တီးတပ္ဆင္ ထားပါတယ္။ အသံ အတုိးအက်ယ္ ခလုပ္၊ Bluetooth ခလုတ္၊ Cruise Control စတာေတြကို စတီယာရင္မွာ တပ္ဆင္ေပးထားျပီး ဆန္းျပားျခင္း မရွိေသာ္လည္း ရိုးရွင္းျပီး ၾကည့္ရႈရ လြယ္ကူသည့္ ဒုိင္ခြက္မ်ား ပါရွိကာ Trip Computer မွ ပ်မ္းမွ်အျမန္ႏႈံး၊ ဓါတ္ဆီ ပမာဏ၊ ပ်မ္းမွ် မုိင္ႏႈံး၊ ပွ်မ္းမွ် အျမန္ႏႈန္းနဲ႔ ခရီးစဥ္ အကြာအေဝး စတာေတြကို တြက္ခ်က္ ေဖာ္ျပေပးပါလိမ့္မယ္။

ကား၏ အတြင္းခန္းတြင္ ပစၥည္းထည့္စရာေနရာ အေတာ္မ်ားျပီး ေရခြက္/ေကာ္ဖီခြက္ ထည့္ရန္ေနရာ ၊ dashboard ေအာက္နားတြင္ ပစၥည္းထားစရာ ေနရာတို႔ ပါရွိျပီး ကားေရွ ့ခန္း စာရြက္စာတန္း ထည့္သည့္ အံ (glove compartment) ကလည္း က်ယ္ဝန္းျပီး ကားေခါင္မုိး မ်က္ႏွာက်က္မွာေတာ့ ေနကာမ်က္မွန္ ထည့္စရာေနရာ ပါရွိမည္ျဖစ္သည္။

ကားေနာက္ခန္းတြင္ အရပ္ ၅ ေပ ၆ လက္မမွ ၈ လက္မ ထိရွိၿပီး ကိုယ္အေလးခ်ိန္ ပ်မ္းမွ် ေပါင္ ၁၄၀ ရွိသူ ၃ ဦး ႏွင့္ စမ္းသပ္ခဲ့ရာ ၃ ဦးစလုံး အဆင္ေျပေျပ ထိုင္ႏိုင္ခဲ့ျပီး ၃ ေယာက္သာ စီးနင္းလုိက္ပါမည္ ဆုိရင္ေတာ့ ၂ ဦးၾကားတြင္ လက္တန္းတခုကို ေနာက္မွီမွတဆင့္ ဆြဲခ်ထားလုိ ့ရမည္ျဖစ္သည္။

Elantra တြင္ အေရးေပၚသံုး အပိုဘီး (spare wheel) ထည့္ေပးထားျခင္းမရွိပဲ ဘီးေပါက္လွ်င္ ဖာေထးရန္အတြက္ ဘီးအတြင္း ထုိးသြင္းရေသာ ေကာ္တစ္မ်ိဳးကိုသာ ထည့္ေပးထားသည္။ တာယာဆုိင္ကို ေမာင္းသြားႏုိင္ေအာင္ ယာယီဖာေထးဖို႔ ျဖစ္သည္။ ေပါက္သည့္ေနရာ ေသးငယ္လွ်င္ ျပႆနာ မရွိေပမဲ့ ေပါက္ရုံမက တာယာကိုပါ ထိခုိက္စုတ္ၿပဲလွ်င္ေတာ့ အလုပ္ျဖစ္မည္ မဟုတ္ေပ။


ထိန္းခ်ဳပ္ေမာင္းႏွင္မႈ

Elantra သည္ ဆလင္ဒါ ၄ လုံး ကားမ်ား၏ ထုံးစံအတိုင္း အရွိန္ျပင္းျပင္း ေမာင္းႏွင္သည့္ အခါတြင္ စက္သံ အနည္းငယ္ ဆူညံျပီး မွန္ပိတ္ျပီး ေမာင္းႏွင္သည့္တိုင္ အင္ဂ်င္သံအား အတိုင္းသား ၾကားေနရမည္ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္လည္း တစ္နာရီ ကိီလုိ ၁၂၀ ေအာက္ ေမာင္းႏွင္လွ်င္ အသံဆူညံမႈ သိသာမည္မဟုတ္ပါ။ ့ရသည္။ ၿမိဳ႕တြင္း ေမာင္းႏွင္မယ္ဆုိရင္ေတာ့ ဒါဟာ သိပ္ေတာ့ ျပႆနာ မဟုတ္ပါဘူး။

Elantra ရဲ့ စတီယာရင္ကေတာ့ အျခားကားမ်ားႏွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္လွ်င္ အလြန္အမင္း ေပါ့ပါးတာကို ေတြ႔ရွိခဲ့ရသည္။ ကားအား ထိန္းခ်ဳပ္ေမာင္းႏွင္ျခင္း၊ ေကြ႕ျခင္းတုိ႔တြင္ လြယ္လြယ္ကူကူ ရွိလွသည္။ သို႔ရာတြင္ ကားေအာက္ပိုင္း Suspension ကေတာ့ သိပ္မညက္ေညာလွပဲ ခ်ိဳင့္အေသးစားေလးအား နင္းမိလွ်င္ပင္ မိမိေခါင္းႏွင့္ ကားေခါင္မိုးတုိ႔ ေဆာင့္မိေတာ့မည့္ အေျခအေနအထိ ေရာက္ရွိႏိုင္သည္ကို ေတြ႔ရွိခဲ့ရသည္။

အတြင္းခန္း အေတာ္က်ယ္ေသာ Elantra မွာ A-Pillar ေခၚ ေရွ႕ေလကာမွန္၏ ေဘးဖက္ သံေဘာင္မွာ အနည္းငယ္ ၾကီးမားသျဖင့္ ဘယ္ဖက္သို႔ ေကြးသည့္အခါတြင္ ျမင္ကြင္းကြယ္ေနသည္ကို သတိျပဳမိခဲ့ပါသည္။ ထုိ႔အျပင္ ေခါင္းပိုင္းတိုေသာ္လည္း ေရွ႕ကိုၾကည့္ရာတြင္ အခက္အခဲ အနည္းငယ္ ရွိမည္ျဖစ္သည္။


အႏၱရာယ္ ကင္ရွင္းေရးႏွင့္ လုံျခံဳေရး

ေဘးအႏၱရယ္ ကင္းရွင္းေရးဆုိင္ရာ စနစ္မ်ားတြင္မူ Elantra သည္ လုံျခံဳစိတ္ခ်ရသည့္ ကားတစ္စီးအျဖစ္ ရပ္တည္ေနခဲ့သည္။ NHTSA ေခၚ အေမရိကန္ ဗဟုိအေဝးေျပးလမ္း လုံၿခဳံမႈ ႀကီးႀကပ္ေရး အဖြဲ႔ႀကီးက Elantra အား လုံၿခဳံစိတ္ခ်မႈ အဆင့္အတန္း အျမင့္ဆုံး ၾကယ္ ၅ ပြင့္ ေပးအပ္ထားသည္။ ကားတြင္ ေလအိတ္ (airbag) ၆ ခုပါဝင္ရာမွာ အေရွ႕တြင္း ၂ ခုႏွင့္ ေဘးတြင္ ၄ ခုပါရွိသည္။

Elantra တြင္ Electronic Stability Control (ESC) ေခၚ ယာဥ္တည္ၿငိမ္မႈ ထိန္းသိမ္းေရးစနစ္လည္း ပါရွိသည္။ ဤစနစ္သည္ ေမာင္းႏွင္ေနစဥ္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္၏ အေနအထားႏွင့္ တာယာမ်ား ၏ ကုပ္အား (Traction) ကုိ ေစာင့္ၾကည့္ေနျပီး ကားလမ္းေခ်ာ္ေတာ့မည္ အေျခအေန (သို႔) ထိန္းခ်ဳပ္မႈ မရွိႏိုင္ေတာ့သည့္ အေျခအေနတြင္ အလုိအေလ်ာက္ ဘရိတ္အုပ္ေပးျခင္းျဖင့္ ကား၏ ဟန္ခ်က္မပ်က္ေအာင္ ထိန္းခ်ဳပ္ေပးမည္ ျဖစ္သည္။


နိဂံုး

ကားတစ္စီးဝယ္ယူရာ၌ အေရးၾကီးဆုံး အခ်က္တစ္ခ်က္မွာ မိမိဝယ္ယူသည့္ကားသည္ မည္မွ်ၾကာၾကာ အသံုးခံမည္နည္းဆုိသည့္ ေမးခြန္းပင္ျဖစ္သည္။ ကားတန္ဘုိးသည္ ဝယ္ၿပီးေနာက္ပုိင္းမွာ ေလ်ာ့နည္းလာတာ မွန္ေသာ္လည္း အဝယ္မွားရင္ ေရရွည္မွာ ေနာက္ကလုိက္ျပီး ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းရမည့္ တန္ဖိုးေတြ ရွိတာေၾကာင့္ ကားဝယ္ျခင္းကို ရင္းႏွီးျမႈပ္ႏွံမႈ တစ္ရပ္အျဖစ္ သေဘာထား သင့္ေပသည္။

Hyundai Elantra အေနျဖင့္ အေနျဖင့္ Toyota Belta ႏွင့္ Corolla ႏွင့္ Honda Civic တုိ႔ကဲ့သုိ႔ လုံျခံဳစိတ္ခ်ရေသာ မိသားစုစီး ကားမ်ားျဖစ္ မွတ္ေက်ာက္တင္ ခံႏိုင္ရန္ ၾကိဳးပမ္းေနဆဲျဖစ္သည္။ သုိ႔ေသာ္လည္း က်သင့္မည့္ ေဒၚလာ ၂၀၀၀၀ ေအာက္သာရွိမည့္ ေငြေက်းပမာဏႏွင့္ Elantra တြင္ ထည့္သြင္းေပးထားသည့္ ပစၥည္းကိရိယာမ်ား၊ နည္းပညာမ်ားမွာ အဆင့္ျမင့္မားသျဖင့္ ဝယ္ယူသင့္ေသာ ကားတစီး ျဖစ္သည္ဟု ဆုိရေပမည္။

0 comments:

Post a Comment

 
Top