Dota2 ဆိုတာ
Dota2 ဆိုတာ Warcraft ရဲ႕ ျပဳျပင္ဖန္တီးထားတဲ့ ေျမပံုတစ္ခုျဖစ္တဲ့ Defense of the Ancients ကေန စတင္ျမစ္ဖ်ားခံလာတာ ျဖစ္ပါတယ္။၂၀၁၀ ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္လ ၆ ရက္ေန႔မွာ DotA ရဲ႕ လက္ရွိ ဖန္တီးရွင္ IceFrog ဟာ Valve Corporation နဲ႔ပူးေပါင္းၿပီး Dota2 ကို ထုတ္လုပ္ဖို႔ စတင္စီစဥ္ခဲ့ပါတယ္။ DotA ရဲ႕ မူလပရိသတ္ဟာ အသစ္ဆက္လက္ ဖန္တီးမယ့္ Dota2 အေပၚမွာလည္း အမ်ားအျပား ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ ထားခဲ့ၾကပါတယ္။ သူ႔အရင္ကလည္း DotA ကို အေျခခံၿပီး League of Legends နဲ႔ Heroes of Newerth တို႔ ထြက္ေပၚခဲ့ၿပီး အထိုက္အေလ်ာက္ ေအာင္ျမင္မႈေတြ ရခဲ့တာေၾကာင့္ ခုလာမယ့္ Dota2 ဟာ အရင္ ၂ခုထက္ မသာရင္ေတာင္ မေလ်ာ့ႏုိင္ဘူးလို႔ ယူဆထားခဲ့ၾကပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ဖန္တီးရွင္ကလည္း DotA ရဲ႕ ေအာင္ျမင္မႈကို ပဲ့ကိုင္ေပးေနတဲ့ ဉာဏ္ႀကီးရွင္ IceFrog ကုိယ္တုိင္ ျဖစ္ေနတာေၾကာင့္ Dota2 ဟာ LoL နဲ႔ HoN တို႔ထက္ ပိုၿပီး စိတ္ဝင္စားျခင္း ခံခဲ့ရပါတယ္။
Character ပိုင္း အေျပာင္းအလဲ
Dota2 ဟာ DotA ထဲက ဇာတ္ေကာင္ေတြကိုပဲ ျပန္လည္ အသံုးျပဳထားတာေၾကာင့္ သူ႔ရဲ႕ မူလဇာတ္လမ္းေက်ာ႐ိုးဟာ ေျပာင္းလဲသြားျခင္းမရွိပဲ ဆက္လက္ အသက္ဝင္ေနပါတယ္။ သို႔ေပမယ့္ သူတို႔ရဲ႕ သြင္ျပင္ပိုင္းကိုေတာ့ ကန္႔သတ္ခ်က္ေတြနဲ႔ ေဘာင္က်ဥ္းေနတဲ့ Warcraft III အင္ဂ်င္ကို ေက်ာ္လြန္ႏုိင္သြားတာမို႔ စိတ္ႀကိဳက္ဖန္တီးထားတာ ေတြ႕ရွိရပါတယ္။ ဇာတ္ေကာင္ေတြကို ပိုမိုထင္ရွားေစၿပီး ပိုမိုအသက္ဝင္ေအာင္ ဖန္တီးထားေပမယ့္ ဂိမ္းကစားရာမွာလည္း အဆင္ေျပေခ်ာေမြ႕ေစေအာင္ ဂ႐ုတစိုက္ ဖန္တီးထားတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ အခ်ဳိ႕ဇာတ္ေကာင္ပံုစံေတြ (ဥပမာ – Antimage) နဲ႔ ပတ္သက္လို႔ အနည္းငယ္ ေဝဖန္ခံရေပမယ့္ အမ်ားစုကေတာ့ အေတာ္ေလး ႏွစ္သက္ၾကတာ ေတြ႕ရွိရပါတယ္။ ေနာက္ဆံုးရရွိတဲ့ သတင္းအရေတာ့ ကစားလို႔ရတဲ့ Character ေပါင္း ၁၀၅ ေကာင္ ပါဝင္မယ္လို႔ သိရွိရပါတယ္။ မူလ DotA မွာ ပါဝင္တဲ့ လက္နက္ေပါင္းစံုလည္း ျပန္လည္ပါဝင္ၿပီး DotA အတုိင္း ရသအျပည့္နဲ႔ ကစားႏုိင္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ထားတယ္လုိ႔ သိရွိရပါတယ္။ DotA မွာ ပါဝင္တဲ့ Sentinel နဲ႔ Scourge အစား Radiant နဲ႔ Dire အျဖစ္ အဖြဲ႕ႏွစ္ဖြဲ႕ ျပန္လည္တည္ေဆာက္ထားတာကေတာ့ ထူးျခားခ်က္ျဖစ္ပါတယ္။
Terrain ပိုင္း အေျပာင္းအလဲ
DotA ရဲ႕ မူလအသက္ေသြးေၾကာ ျဖစ္တဲ့ လမ္းသံုးလမ္းနဲ႔ ခံတပ္ပိုင္းကို Warcraft ရဲ႕ မူလအေဆာက္အဦးေတြနဲ႔ တည္ေဆာက္ထားတာျဖစ္ပါတယ္။ Dota2 မွာေတာ့ အေဆာက္အဦးပိုင္းနဲ႔ ေျမမ်က္ႏွာျပင္အပိုင္းဟာ အနည္းငယ္ အားနည္းမႈရွိတယ္လို႔ ခံစားရပါတယ္။ Gaming physics ေတြ တုိးတက္ေျပာင္းလဲလာျခင္းေၾကာင့္ ကစားရတာ ပိုမို သဘာဝက်လာေပမယ့္ မူလရွိၿပီးသား ခန္႔ညားမႈေတြ ေပ်ာက္ကြယ္သြားသလို ခံစားရပါတယ္။ ေလွကားထစ္ေတြ၊ လမ္းေၾကာင္းေတြကို ထင္ထင္ရွားရွား ျပသထားလြန္းတာေၾကာင့္ တခါတရံမွာ ဂိမ္းကစားရတာနဲ႔ေတာင္ မတူပဲ နည္းနည္း ကသိကေအာက္ ျဖစ္ႏုိင္တဲ့ အေျခအေနမ်ဳိးရွိပါတယ္။
Game Play ပိုင္းနဲ႔ Menu ပိုင္း အေျပာင္းအလဲ
Game Play ပိုင္းကိုေတာ့ DotA အနီးစပ္ဆံုး တူညီေအာင္ ျပန္လည္တည္ေဆာက္ထားၿပီး Menu အပိုင္းမွာေတာ့ အမ်ားႀကီး ပိုမိုေကာင္းမြန္ေအာင္ ဖန္တီးထားတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ Warcraft III ရဲ႕ Menu နဲ႔ Control ကို အသံုးျပဳၿပီး ကစားရတဲ့ DotA ကေန Dota2 ကို ေျပာင္းလဲ ကစားတဲ့အခါမွာ အစပိုင္း အနည္းငယ္ အခက္အခဲ ရွိႏုိင္ေပမယ့္ အလြယ္တကူ အထိုင္က်ႏုိင္ေၾကာင္းကို “The International” က ျပသႏုိင္ခဲ့ပါတယ္။ Dota2 ဟာ DotA ကိုပဲ ပင္မ အေျခခံထားၿပီး ဖန္တီးထားတဲ့အတြက္ DotA ကလြဲရင္ က်န္တာကို ကစားႏုိင္မွာမဟုတ္တာကေတာ့ သူရဲ႕ အားနည္းခ်က္ ျဖစ္ပါတယ္။ သို႔ေပမယ့္ ခုမွ စတင္ကစားမယ့္ player ေတြအတြက္ In-game Lessons ေတြလည္း ပါဝင္မယ္လို႔ သိရွိရပါတယ္။
DotA ေခတ္တံုးၿပီး Dota2 ျဖစ္လာမွာလား
IceFrog ဟာ Dota2 မထြက္ခင္မွာ DotA ရဲ႕ ေနာက္ဆံုးထြက္ ေျမပံုကို အေသးစိတ္ျပန္လည္ ျခယ္မႈန္းခဲ့ပါတယ္။ stats ေတြနဲ႔ Ability ေတြ၊ Effect ေတြကို ေသေသခ်ာခ်ာ ျပန္လည္ညႇိခဲ့ၿပီး အလြန္အကၽြံ မျဖစ္ရေလေအာင္ ဂ႐ုစိုက္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ Warcraft III ရဲ႕ သီခ်င္းဖန္တီးရွင္ Jason Hayes ကလည္း Dota2 အတြက္ Valve နဲ႔ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေပးခဲ့ပါေသးတယ္။ အဖက္ဖက္ကေန အားတက္သေရာ ကူညီေဆာင္ရြက္ေပးခဲ့မႈေတြဟာ IceFrog အတြက္ Dota2 ဟာ အေတာ္ေလး ၿပီးျပည့္စံုတဲ့ ေအာင္ျမင္မႈ တစ္ခု ျဖစ္လာေစခဲ့ပါတယ္။ သို႔ေပမယ့္ IceFrog ဟာ DotA ကို ဆက္လက္ၿပီး ဖန္တီးဦးမလား ဒါမွမဟုတ္ Dota2 ကိုပဲ အာ႐ံုစုိက္ဖန္တီးမလားဆုိတာ ခုခ်ိန္ထိ မေသခ်ာေသးပါဘူး။
Dota2 ဟာ Diablo III, The Elder Scrolls V, Battlefield 3, Skyrim နဲ႔ Guild Wars 2 တို႔ကို ေက်ာ္ျဖတ္ၿပီး IGN ရဲ႕ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္အတြက္ ပရိသတ္က ေရြးခ်ယ္တဲ့ အေကာင္းဆံုးဂိမ္းဆုကို ဆြတ္ခူးရရွိသြားခဲ့ပါတယ္။
www.dota2.com, wiki
Hollinaz
Credit & Ref: https://www.delodelo.com
Dota2 ဆိုတာ Warcraft ရဲ႕ ျပဳျပင္ဖန္တီးထားတဲ့ ေျမပံုတစ္ခုျဖစ္တဲ့ Defense of the Ancients ကေန စတင္ျမစ္ဖ်ားခံလာတာ ျဖစ္ပါတယ္။၂၀၁၀ ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္လ ၆ ရက္ေန႔မွာ DotA ရဲ႕ လက္ရွိ ဖန္တီးရွင္ IceFrog ဟာ Valve Corporation နဲ႔ပူးေပါင္းၿပီး Dota2 ကို ထုတ္လုပ္ဖို႔ စတင္စီစဥ္ခဲ့ပါတယ္။ DotA ရဲ႕ မူလပရိသတ္ဟာ အသစ္ဆက္လက္ ဖန္တီးမယ့္ Dota2 အေပၚမွာလည္း အမ်ားအျပား ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ ထားခဲ့ၾကပါတယ္။ သူ႔အရင္ကလည္း DotA ကို အေျခခံၿပီး League of Legends နဲ႔ Heroes of Newerth တို႔ ထြက္ေပၚခဲ့ၿပီး အထိုက္အေလ်ာက္ ေအာင္ျမင္မႈေတြ ရခဲ့တာေၾကာင့္ ခုလာမယ့္ Dota2 ဟာ အရင္ ၂ခုထက္ မသာရင္ေတာင္ မေလ်ာ့ႏုိင္ဘူးလို႔ ယူဆထားခဲ့ၾကပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ဖန္တီးရွင္ကလည္း DotA ရဲ႕ ေအာင္ျမင္မႈကို ပဲ့ကိုင္ေပးေနတဲ့ ဉာဏ္ႀကီးရွင္ IceFrog ကုိယ္တုိင္ ျဖစ္ေနတာေၾကာင့္ Dota2 ဟာ LoL နဲ႔ HoN တို႔ထက္ ပိုၿပီး စိတ္ဝင္စားျခင္း ခံခဲ့ရပါတယ္။
Character ပိုင္း အေျပာင္းအလဲ
Dota2 ဟာ DotA ထဲက ဇာတ္ေကာင္ေတြကိုပဲ ျပန္လည္ အသံုးျပဳထားတာေၾကာင့္ သူ႔ရဲ႕ မူလဇာတ္လမ္းေက်ာ႐ိုးဟာ ေျပာင္းလဲသြားျခင္းမရွိပဲ ဆက္လက္ အသက္ဝင္ေနပါတယ္။ သို႔ေပမယ့္ သူတို႔ရဲ႕ သြင္ျပင္ပိုင္းကိုေတာ့ ကန္႔သတ္ခ်က္ေတြနဲ႔ ေဘာင္က်ဥ္းေနတဲ့ Warcraft III အင္ဂ်င္ကို ေက်ာ္လြန္ႏုိင္သြားတာမို႔ စိတ္ႀကိဳက္ဖန္တီးထားတာ ေတြ႕ရွိရပါတယ္။ ဇာတ္ေကာင္ေတြကို ပိုမိုထင္ရွားေစၿပီး ပိုမိုအသက္ဝင္ေအာင္ ဖန္တီးထားေပမယ့္ ဂိမ္းကစားရာမွာလည္း အဆင္ေျပေခ်ာေမြ႕ေစေအာင္ ဂ႐ုတစိုက္ ဖန္တီးထားတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ အခ်ဳိ႕ဇာတ္ေကာင္ပံုစံေတြ (ဥပမာ – Antimage) နဲ႔ ပတ္သက္လို႔ အနည္းငယ္ ေဝဖန္ခံရေပမယ့္ အမ်ားစုကေတာ့ အေတာ္ေလး ႏွစ္သက္ၾကတာ ေတြ႕ရွိရပါတယ္။ ေနာက္ဆံုးရရွိတဲ့ သတင္းအရေတာ့ ကစားလို႔ရတဲ့ Character ေပါင္း ၁၀၅ ေကာင္ ပါဝင္မယ္လို႔ သိရွိရပါတယ္။ မူလ DotA မွာ ပါဝင္တဲ့ လက္နက္ေပါင္းစံုလည္း ျပန္လည္ပါဝင္ၿပီး DotA အတုိင္း ရသအျပည့္နဲ႔ ကစားႏုိင္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ထားတယ္လုိ႔ သိရွိရပါတယ္။ DotA မွာ ပါဝင္တဲ့ Sentinel နဲ႔ Scourge အစား Radiant နဲ႔ Dire အျဖစ္ အဖြဲ႕ႏွစ္ဖြဲ႕ ျပန္လည္တည္ေဆာက္ထားတာကေတာ့ ထူးျခားခ်က္ျဖစ္ပါတယ္။
Terrain ပိုင္း အေျပာင္းအလဲ
DotA ရဲ႕ မူလအသက္ေသြးေၾကာ ျဖစ္တဲ့ လမ္းသံုးလမ္းနဲ႔ ခံတပ္ပိုင္းကို Warcraft ရဲ႕ မူလအေဆာက္အဦးေတြနဲ႔ တည္ေဆာက္ထားတာျဖစ္ပါတယ္။ Dota2 မွာေတာ့ အေဆာက္အဦးပိုင္းနဲ႔ ေျမမ်က္ႏွာျပင္အပိုင္းဟာ အနည္းငယ္ အားနည္းမႈရွိတယ္လို႔ ခံစားရပါတယ္။ Gaming physics ေတြ တုိးတက္ေျပာင္းလဲလာျခင္းေၾကာင့္ ကစားရတာ ပိုမို သဘာဝက်လာေပမယ့္ မူလရွိၿပီးသား ခန္႔ညားမႈေတြ ေပ်ာက္ကြယ္သြားသလို ခံစားရပါတယ္။ ေလွကားထစ္ေတြ၊ လမ္းေၾကာင္းေတြကို ထင္ထင္ရွားရွား ျပသထားလြန္းတာေၾကာင့္ တခါတရံမွာ ဂိမ္းကစားရတာနဲ႔ေတာင္ မတူပဲ နည္းနည္း ကသိကေအာက္ ျဖစ္ႏုိင္တဲ့ အေျခအေနမ်ဳိးရွိပါတယ္။
Game Play ပိုင္းနဲ႔ Menu ပိုင္း အေျပာင္းအလဲ
Game Play ပိုင္းကိုေတာ့ DotA အနီးစပ္ဆံုး တူညီေအာင္ ျပန္လည္တည္ေဆာက္ထားၿပီး Menu အပိုင္းမွာေတာ့ အမ်ားႀကီး ပိုမိုေကာင္းမြန္ေအာင္ ဖန္တီးထားတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ Warcraft III ရဲ႕ Menu နဲ႔ Control ကို အသံုးျပဳၿပီး ကစားရတဲ့ DotA ကေန Dota2 ကို ေျပာင္းလဲ ကစားတဲ့အခါမွာ အစပိုင္း အနည္းငယ္ အခက္အခဲ ရွိႏုိင္ေပမယ့္ အလြယ္တကူ အထိုင္က်ႏုိင္ေၾကာင္းကို “The International” က ျပသႏုိင္ခဲ့ပါတယ္။ Dota2 ဟာ DotA ကိုပဲ ပင္မ အေျခခံထားၿပီး ဖန္တီးထားတဲ့အတြက္ DotA ကလြဲရင္ က်န္တာကို ကစားႏုိင္မွာမဟုတ္တာကေတာ့ သူရဲ႕ အားနည္းခ်က္ ျဖစ္ပါတယ္။ သို႔ေပမယ့္ ခုမွ စတင္ကစားမယ့္ player ေတြအတြက္ In-game Lessons ေတြလည္း ပါဝင္မယ္လို႔ သိရွိရပါတယ္။
DotA ေခတ္တံုးၿပီး Dota2 ျဖစ္လာမွာလား
IceFrog ဟာ Dota2 မထြက္ခင္မွာ DotA ရဲ႕ ေနာက္ဆံုးထြက္ ေျမပံုကို အေသးစိတ္ျပန္လည္ ျခယ္မႈန္းခဲ့ပါတယ္။ stats ေတြနဲ႔ Ability ေတြ၊ Effect ေတြကို ေသေသခ်ာခ်ာ ျပန္လည္ညႇိခဲ့ၿပီး အလြန္အကၽြံ မျဖစ္ရေလေအာင္ ဂ႐ုစိုက္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ Warcraft III ရဲ႕ သီခ်င္းဖန္တီးရွင္ Jason Hayes ကလည္း Dota2 အတြက္ Valve နဲ႔ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေပးခဲ့ပါေသးတယ္။ အဖက္ဖက္ကေန အားတက္သေရာ ကူညီေဆာင္ရြက္ေပးခဲ့မႈေတြဟာ IceFrog အတြက္ Dota2 ဟာ အေတာ္ေလး ၿပီးျပည့္စံုတဲ့ ေအာင္ျမင္မႈ တစ္ခု ျဖစ္လာေစခဲ့ပါတယ္။ သို႔ေပမယ့္ IceFrog ဟာ DotA ကို ဆက္လက္ၿပီး ဖန္တီးဦးမလား ဒါမွမဟုတ္ Dota2 ကိုပဲ အာ႐ံုစုိက္ဖန္တီးမလားဆုိတာ ခုခ်ိန္ထိ မေသခ်ာေသးပါဘူး။
Dota2 ဟာ Diablo III, The Elder Scrolls V, Battlefield 3, Skyrim နဲ႔ Guild Wars 2 တို႔ကို ေက်ာ္ျဖတ္ၿပီး IGN ရဲ႕ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္အတြက္ ပရိသတ္က ေရြးခ်ယ္တဲ့ အေကာင္းဆံုးဂိမ္းဆုကို ဆြတ္ခူးရရွိသြားခဲ့ပါတယ္။
* DotA ရဲ႕ အနာဂတ္*
DotA – ဒီစကားလံုးေလးကိုေတာ့ ေခတ္လူငယ္
ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ၾကားဘူးၾကမွာပါ။Warcraft III ရဲ႕ Expansion ျဖစ္တဲ့
Frozen Throne အတြက္ Third Party Map အျဖစ္အလြန္ကို ေက်ာ္ၾကားတဲ့
ကစားပြဲတစ္ခုပါ။ စိတ္လႈပ္ရွားစရာ ေကာင္းၿပီးကိုယ္စြမ္းကိုယ္စကို
ထုတ္ျပႏုိင္တဲ့ ကစားပြဲတစ္ခုျဖစ္တဲ့အတြက္
လူငယ္ေတြၾကားမွာထင္ေပၚေက်ာ္ၾကားပါတယ္။ ခုဆို လူငယ္ေတြသာမက ကြန္ျပဴတာေလာကက
လူေတြပါ DotA ကို
စြဲလမ္းကုန္ၾကပါၿပီ။ DotA မွ မသိရင္ ကြန္ျပဴတာေလာကမွာ မ်က္ႏွာငယ္စရာလိုလုိဘာလိုလိုေပါ့။
စြဲလမ္းကုန္ၾကပါၿပီ။ DotA မွ မသိရင္ ကြန္ျပဴတာေလာကမွာ မ်က္ႏွာငယ္စရာလိုလုိဘာလိုလိုေပါ့။
ဒီမတုိင္ခင္ကေတာ့ ကြန္ျပဴတာေလာကမွာ
ဂိမ္းကစားတာကပဲ အႀကီးမားဆံုးျပစ္ခ်က္ႀကီးလို ျဖစ္ေနပါတယ္။
အနီးစပ္ဆံုးေျပာရရင္ ျမန္မာျပည္က ကြန္ျပဴတာတကၠသိုလ္ေတြ၊
သင္တန္းေက်ာင္းေတြမွာ ဂိမ္းကစားခြင့္ ျပဳမထားပါဘူး။ ရွိတဲ့ဂိမ္းေလးေတြကလည္း
၀င္းဒိုးတင္ကတည္းက တခါတည္း ပါလာတဲ့ ဖဲရိုက္တဲ့ဂိမ္းေလးေတြပါ။ဂိမ္းနဲ႔
ပတ္သက္ၿပီး ေနာက္ထပ္ အရုပ္ဆုိးေစတဲ့အခ်က္က Coin ေတြ ထည့္ၿပီး
ကစားရတဲ့ဂိမ္းစက္ေတြကို အျမင္ေစာင္းေနၾကတာပါပဲ။ Coin ေတြထည့္ၿပီး ကစားရတဲ့
Gameစက္ေတြေၾကာင့္ ေငြေၾကး အေျမာက္အမ်ား ကုန္က်တယ္ဆုိတာကို
ၾကားဘူးနား၀ရွိတဲ့သူေတြက ဂိမ္းေဆာ့တယ္ဆိုတာ မေကာင္းဘူုးဆုိၿပီး
အျမင္ဆိုးေတြ ၀င္ေနပါတယ္။ မွတ္မွတ္ရရ မဂၢဇင္းတစ္ခုမွာ ကုေဋ ရွစ္ဆယ္
သူေဌးသား ဂိမ္းေဆာ့လို႔ မြဲသြားတယ္ဆုိတာမ်ဳိးေတာင္ ကာတြန္းပါလာပါေသးတယ္။
ကြန္ျပဴတာ ဆားဗစ္လုပ္ငန္းတစ္ခုမွာဆုိရင္ ဆားဗစ္သမားေတြ ဂိမ္းေဆာ့တာ ေတြ႕ရင္
ဒဏ္ေငြ ၅၀၀ ေဆာင္ရတယ္ဆုိပဲ။
ခုေတာ့ DotA က ႏႈိးဆြတာနဲ႔ ကေလးေရာ
လူႀကီးပါ မက်န္ ကြန္ျပဴတာဂိမ္းကို စိတ္၀င္စားလာၾကၿပီး DotA မွ DotA
ျဖစ္ကုန္ၾကပါၿပီ။ အရင္က ဂိမ္းဆုိတာ အရုပ္ကေလးေတြ ဟိုေရႊ႕ဒီေရႊ႕နဲ႔
ပ်င္းစရာေကာင္းတယ္လို႔ ထင္ခဲ့တဲ့သူေတြေတာင္ DotA ရဲ႕
စိတ္လႈပ္ရွားဖြယ္ေကာင္းတဲ့ ၿပိဳင္ဆိုင္မႈေတြရဲ႕ ေအာက္မွာ
မၿငီးမေငြ႕အခ်ိန္ျဖဳန္းေနၾကပံုကို ေထာက္ရင္ DotA ရဲ႕ အင္အားကို
ခန္႔မွန္းမိေလာက္ေရာေပါ့။
*ဒိုတာ (DotA) ဆိုတာ*
DotA ဆိုတာဟာ Defense of the Ancients ရဲ႕
အတိုေကာက္နာမည္ ျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာလို “ေရွးေဟာင္းအုိမင္းေနေသာ အရာမ်ားကို
ကာကြယ္ျခင္း”လို႔ အနီးစပ္ဆံုး ဘာသာျပန္လို႔ရပါတယ္။ DotA ရဲ႕ မူလ Platform
ျဖစ္တဲ့ Warcraft ဟာ ၁၉၉၄ ခုႏွစ္မွာ စတင္ခဲ့ၿပီး ၂၀၀၂ ခုႏွစ္မွာ DotA
စတင္ေပၚေပါက္လာေစမယ့္ Warcraft III : Reign of Chaos ကို Blizzard
Entertainment ကေန ထုတ္လုပ္ခဲ့ပါတယ္။ ၂၀၀၃ ခုႏွစ္မွာ DotA ရဲ႕ မူလ
ဖန္တီးရွင္ Eul ဟာ StarCraft ရဲ႕ ဇာတ္၀င္ခန္းတစ္ခုျဖစ္တဲ့ Aeon of Strife
ကို အေျခခံၿပီး DotA ကို စတင္ေရးဆြဲခဲ့ပါတယ္။ (Eul ဆုိတာ သူရဲ႕ Battle.Net
ေပၚက Nickname ျဖစ္ပါတယ္) စတင္ေရးဆြဲခ်ိန္တုန္းကေတာ့ Warcraft မွာပါတဲ့
World Editor ကိုပဲ သံုးဆြဲၿပီး ဖန္တီးခဲ့တာပါ။ ဒါေပမယ့္ DotA ဟာ အျခား
အမ်ဳိးအစားတူ ေျမပံုေတြရဲ႕ ေနာက္မွာပဲ ေမွးမွိန္ေနခဲ့ပါတယ္။
Warcraft III ရဲ႕ မူလဂိမ္းအမ်ဳိးအစားဟာ Real-Time Strategy အမ်ဳိးအစားျဖစ္ေပမယ့္ သူ႔မွာပါတဲ့ Map Editor ကို အသံုးျပဳၿပီး ႏွစ္သက္ရာ
Real-Time ဂိမ္းအမ်ဳိးအစားေတြကို ဖန္တီးလို႔ရပါတယ္။ Tower Defense နဲ႔ Role Playing အမ်ဳိးအစားေတြကို အဓိက ဖန္တီးၾကေလ့ရွိၿပီး Racing အမ်ဳိးအစား အနည္းငယ္လည္း ရွိပါတယ္။
ဒါေတြအားလံုးကို Warcraft III မွာ ပါလာၿပီးသား World Editor ကို အသံုးျပဳၿပီး ဖန္တီးယူလို႔ ရပါတယ္။ DotA ရဲ႕ ဖန္တီးရွင္ Eul ဟာ သူ႔ရဲ႕ ဂိမ္းကို 3 Corridors တုိ႔ Aeon of Strife တို႔ ဆန္ဆန္ပဲ RPG ပံုစံ ဖန္တီးခဲ့ပါတယ္။ Warcraft III ရဲ႕ Expansion အျဖစ္ The Frozen Throne ထြက္လာတဲ့အခါမွာ World Editor မွာ ေနာက္ထပ္ အဆင့္ျမင့္ ေပါင္းစပ္ခ်က္ေတြ
ပါလာၿပီး ပိုမိုက်ယ္ျပန္႔လာခဲ့ပါတယ္။ Eul ဟာ ေျမပံုကို ဆက္လက္ အဆင့္တိုးျမႇင့္ျခင္း မျပဳေတာ့ပဲ ကစားသူေတြ အဆင္ေျပေအာင္ ဖန္တီးေပးရံုေလာက္ပဲ လုပ္ခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္ပိုင္းမွာ ေနာက္ထပ္ Developer တစ္ဦးျဖစ္တဲ့ Steve Feak (Nickname အရ Guinsoo) ဟာ ေျမပံုကို အဆင့္ျမႇင့္တင္မႈ ျပဳလုပ္ခဲ့ၿပီး Recipe စနစ္ကို ေပါင္းထည့္ေပးခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ Warcraft III ရဲ႕ World Editor အတြက္ Third Party Modification ေတြ ထြက္ေပၚလာတဲ့အတြက္ Guinsoo ဟာ ေျမပံုကို ေကာင္းသထက္ေကာင္းလာေအာင္ အဆင္ျမႇင့္တင္လာႏုိင္ခဲ့ပါတယ္။
Real-Time ဂိမ္းအမ်ဳိးအစားေတြကို ဖန္တီးလို႔ရပါတယ္။ Tower Defense နဲ႔ Role Playing အမ်ဳိးအစားေတြကို အဓိက ဖန္တီးၾကေလ့ရွိၿပီး Racing အမ်ဳိးအစား အနည္းငယ္လည္း ရွိပါတယ္။
ဒါေတြအားလံုးကို Warcraft III မွာ ပါလာၿပီးသား World Editor ကို အသံုးျပဳၿပီး ဖန္တီးယူလို႔ ရပါတယ္။ DotA ရဲ႕ ဖန္တီးရွင္ Eul ဟာ သူ႔ရဲ႕ ဂိမ္းကို 3 Corridors တုိ႔ Aeon of Strife တို႔ ဆန္ဆန္ပဲ RPG ပံုစံ ဖန္တီးခဲ့ပါတယ္။ Warcraft III ရဲ႕ Expansion အျဖစ္ The Frozen Throne ထြက္လာတဲ့အခါမွာ World Editor မွာ ေနာက္ထပ္ အဆင့္ျမင့္ ေပါင္းစပ္ခ်က္ေတြ
ပါလာၿပီး ပိုမိုက်ယ္ျပန္႔လာခဲ့ပါတယ္။ Eul ဟာ ေျမပံုကို ဆက္လက္ အဆင့္တိုးျမႇင့္ျခင္း မျပဳေတာ့ပဲ ကစားသူေတြ အဆင္ေျပေအာင္ ဖန္တီးေပးရံုေလာက္ပဲ လုပ္ခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္ပိုင္းမွာ ေနာက္ထပ္ Developer တစ္ဦးျဖစ္တဲ့ Steve Feak (Nickname အရ Guinsoo) ဟာ ေျမပံုကို အဆင့္ျမႇင့္တင္မႈ ျပဳလုပ္ခဲ့ၿပီး Recipe စနစ္ကို ေပါင္းထည့္ေပးခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ Warcraft III ရဲ႕ World Editor အတြက္ Third Party Modification ေတြ ထြက္ေပၚလာတဲ့အတြက္ Guinsoo ဟာ ေျမပံုကို ေကာင္းသထက္ေကာင္းလာေအာင္ အဆင္ျမႇင့္တင္လာႏုိင္ခဲ့ပါတယ္။
Guinsoo ရဲ႕ ႀကိဳးစားမႈ ရလာဒ္အျဖစ္ DotA
ဟာ က်ယ္ျပန္႔လာၿပီး Battle.Net မွာ ေနရာတစ္ခု ရယူလာႏုိင္ေပမယ့္ DotA အတြက္
သီးသန္႔ ေဆြးေႏြးခန္းေတာ့ ျဖစ္မလာခဲ့ေသးပါဘူး။ Guinsoo ဟာ DotA ကေန DotA
Allstars အျဖစ္ ေျမပံုကို အဆင့္ျမႇင့္တင္လာခဲ့ၿပီးေနာက္ပိုင္းမွာ DotA
Allstars ေျမပံုကို ကစားသူေတြ အမ်ားအျပား ေပၚေပါက္လာၿပီး သက္ဆုိင္ရာ Clan
(Game အဖြဲ႕) အျဖစ္လည္း စုစည္းလာၾကပါတယ္။ Battle.Net ကေန အျခား တစ္ေနရာကို
ေရႊ႕ေျပာင္းဖို႔ DotAAllstars ရဲ႕ Clan ျဖစ္တဲ့ TDA ေခါင္းေဆာင္ေတြ
ညႇိႏႈိင္းၾကၿပီး ၂၀၀၄ ခုႏွစ္မွာ စတင္ႀကိဳးပမ္းခဲ့ၾကပါတယ္။ ၂၀၀၄ ေအာက္တုိဘာ
၁၄ ရက္ေန႔မွာ ဒီကေန႔ DotA Community ႀကီးရဲ႕ အုတ္ျမစ္ျဖစ္တဲ့ dota-allstars.com ကုိ TDA အဖြဲ႕၀င္ Pendragon လုိ႔ေခၚတဲ့ Steve Mescon က တရား၀င္ ထူေထာင္လိုက္ပါတယ္။
*လက္ဆင့္ကမ္းၾကၿပီ*
DotA ဟာ Version အဆင့္ျမႇင့္တင္မႈမ်ားၾကားမွာ ႀကီးထြားလာခဲ့ၿပီး Guinsoo ဟာလည္း အလုပ္ေတြ မ်ားလာခဲ့ပါတယ္။ Version 6.01 အေရာက္မွာ Guinsoo ဟာ အေတာ္အသင့္ ၿပီးျပည့္စံုတဲ့ အဆင့္ျမႇင့္တင္မႈ ျပဳလုပ္ခဲ့ၿပီး ေနာက္ထပ္ Developer တစ္ေယာက္ဆီကုိ လက္ဆင့္ကမ္းေပးခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီသူကေတာ့ ဒီကေန႔ DotA ရဲ႕ ဖန္တီးရွင္ IceFrog ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ Guinsoo ကိုယ္တုိင္ကေတာ့ DotA မွာ ရရွိခဲ့တဲ့ သင္ခန္းစာေတြကို အေျခခံၿပီး Riot Games ကုမၸဏီအတြက္ League of Legends ကို ဆက္လက္ဖန္တီးခဲ့ပါတယ္။ တျခားသူေတြနဲ႔ မတူတဲ့ IceFrog ဟာ လူျမင္ကြင္းကုိ မထြက္ပဲ လုိအပ္တဲ့ အဆင့္ျမႇင့္တင္မႈေတြ၊ Hero အသစ္ေတြနဲ႔ လက္နက္အသစ္ေတြကို ထပ္ျဖည့္ေပါင္းတုိင္း changelog တစ္ခု အၿမဲတမ္း ထုတ္ေပးခဲ့ပါတယ္။ ေျမပံုအသစ္ထုတ္တိုင္း ေျပာင္းလဲမႈေတြကို ထပ္ထပ္ေပါင္းေပးခဲ့သလုိ DotA Community ႀကီးကေန ေတာင္းဆုိတင္ျပတဲ့ အႀကံဉာဏ္အသစ္ေတြကိုလည္း ေသခ်ာေလ့လာသံုးသပ္ၿပီး လက္သင့္ခံေပးခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီေျမပံုအသစ္ေတြနဲ႔ changelog ေတြကို www.getdota.comမွာ သြားေရာက္ရယူႏုိင္ပါတယ္။
* လမ္းခြဲဖို႔အခ်ိန္*
Pendragon ဟာ dota-allstars ဖိုရမ္ႀကီးကို ဆက္လက္ထိန္းသိမ္း ေစာင့္ေရွာက္ေပးခဲ့ေပမယ့္ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္ ေမလမွာေတာ့ IceFrog ဟာ အဲဒီ ဖိုရမ္မွာ ဆက္လက္ ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္ေပးျခင္း မရွိေတာ့ေၾကာင္း ေၾကညာခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ www.dota-allstars.com ဆုိက္မွာ အသံုးျပဳသူေပါင္း တစ္သန္းခြဲခန္႔ရွိၿပီး လစဥ္ ၀င္ေရာက္ၾကည့္ရႈသူ တစ္သန္းခန္႔ရွိေနပါၿပီ။ IceFrog ဟာ သူ႔ရဲ႕ ကိုယ္ပိုင္ ကြန္ျမဴနတီ ျဖစ္တဲ့ www.playdota.com ကို အရင္ www.dota-allstars.com ရဲ႕ ပံုစံအတုိင္းပဲ ျပန္လည္ထူေထာင္ခဲ့ၿပီး DotA ကို အသက္ဆက္ခဲ့ပါတယ္။ Pendragon ကေတာ့ ၾကည့္ရႈသူဦးေရ က်ဆင္းလာတဲ့ www.dota-alllstars.com ကို ၂၀၁၀ ဇူလုိင္လ ၂၂ ရက္မွာ ပိတ္သိမ္းခဲ့ၿပီး အမွတ္တရ စာတစ္ေစာင္ တင္ေပးခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီမွာပဲ သူဟာ League of Legends ဘက္မွာ အာရံုစုိက္ေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ေဖာ္ျပခဲ့ပါတယ္။
*ေအာင္ျမင္မႈမ်ား*
ေက်ာ္ၾကားလာတဲ့ DotA ဟာ Warcraft III ရဲ႕ Community ေလး တစ္ခုအျဖစ္ကေန ပိုမိုႀကီးထြားလာၿပီး ၂၀၀၅ ခုႏွစ္မွာ Blizzard ကုမၸဏီရဲ႕ BlizzCon ကြန္ဗန္းရွင္းမွာ အေရးပါတဲ့ ၿပိဳင္ပြဲတစ္ခုအျဖစ္ အျခား ဂိမ္းမ်ားနဲ႔ ယွဥ္ၿပိဳင္လာႏုိင္ခဲ့ပါတယ္။ မေလးရွားနဲ႔ စင္ကာပူမွာ က်င္းပတဲ့ World Cyber Game ၿပိဳင္ပြဲမွာလည္း ေက်ာ္ၾကားခဲ့ၿပီး ေနာက္ပိုင္းမွာ Cyberathlete Amateur League နဲ႔ CyberEvolution League ေတြမွာပါ ပါ၀င္လာခဲ့ပါတယ္။ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ Electronic Sports World Cup မွာလည္း ထည့္သြင္းက်င္းပႏုိင္တဲ့ အဆင့္ထိ တိုးတက္လာခဲ့ပါတယ္။
Counter Strike တို႔၊ Red Alert တုိ႔၊ Yuri’s Revenge တို႔၊ Age of Empires တို႔ StarCraft တို႔ဟာ ဂိမ္းေလာကမွာ ေခတ္တစ္ေခတ္ကို ထူေထာင္ႏုိင္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ DotA လို ဘယ္ေတာ့မွ မရိုးတမ္း ဆြဲေဆာင္ထားႏုိင္ခဲ့ျခင္း မရွိခဲ့ပါဘူး။ DotA ကို အေျခခံၿပီး Guinsoo က League of Legends ကို ဆက္လက္ဖန္တီးခဲ့သလို S2 Games ကေနလည္း IceFrog ရဲ႕ ခြင့္ျပဳခ်က္ကို ရယူၿပီး Heroes of Newerth ကို
ဖန္တီးခဲ့ပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ Blizzard ရဲ႕ Warcraft III လို ၿပီးျပည့္စံုတဲ့ Platform ေပၚမွာ အလုပ္လုပ္ေနတဲ့ DotA ကို ေက်ာ္တက္ႏုိင္ခဲ့ျခင္း မရွိပါဘူး။ ၂၀၀၆ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာ ၃ ရက္ေန႔မွာ Sweden လူမ်ဳိး ဂီတပညာရွင္ Basshunter ဟာ Vi sitter i Ventrilo och Spelar DotA (I sit here on Ventrilo and playing some DotA) ဆုိတဲ့ သီခ်င္းနဲ႔ သီဆုိဂုဏ္ျပဳခဲ့ပါတယ္။ (Basshunter ဟာ ေနာက္ပိုင္းမွာ အဲဒီသီခ်င္းကို အဂၤလိပ္လို ေျပာင္းလဲခဲ့ရာမွာ All I Ever Wanted အျဖစ္ စာသားအားလံုး ေျပာင္းလဲခဲ့ၿပီး ေအာင္ျမင္ခဲ့ပါတယ္)
*အနာဂတ္ ခရီးလမ္း*
DotA ရဲ႕ လက္ရွိ ဖန္တီးရွင္ျဖစ္တဲ့ IceFrog ဟာ Valve Corporation ရဲ႕ ဂိ္မ္းထုတ္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းခြင္ကို လွည့္လည္ေလ့လာခ်င္ေၾကာင္း
ကမ္းလွမ္းခဲ့ပါတယ္။ Valve ရဲ႕ Project Manager ျဖစ္တဲ့ Erik Johnson က သေဘာတူညီခဲ့ၿပီးေနာက္ IceFrog လာေရာက္ခ်ိန္မွာ DotA အသစ္ဖန္တီးဖို႔လည္း ကမ္းလွမ္းခဲ့ပါတယ္။ IceFrog ဟာ ၂၀၁၀ ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္လ ၆ ရက္ေန႔မွာ Valve Corporation ရဲ႕ ကမ္းလွမ္းမႈကို လက္ခံခဲ့ပါတယ္။ သေဘာတူညီခ်က္အရ IceFrog ဟာ DotA ကိုလည္း အဆင့္ျမႇင့္တင္မွာျဖစ္ၿပီး Dota 2 လို႔ ေခၚတဲ့ Game Engine အသစ္တစ္ခုကိုလည္း ဦးေဆာင္တည္ေဆာက္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ တရား၀င္ေၾကညာခ်က္ကိုေတာ့ ေအာက္တိုဘာ ၁၃ ရက္ေန႔ေရာက္မွပဲ ထုတ္ျပန္ခဲ့ပါတယ္။ Valve ဟာ DotA စကားလံုးကို မူပုိင္ခြင့္တင္ဖို႔ ႀကိဳးစားလာတဲ့ အတြက္ Pendragon (Steve Mescon) ဦးေဆာင္တဲ့ dota-allstars ကုမၸဏီဟာ အမ်ားက ဖန္တီးတည္ေဆာက္ထားတဲ့ Game ရဲ႕ အေမြအႏွစ္ေတြကို ထိန္းသိမ္းဖို႔ Defense of the Ancients ဆုိတဲ့ စကားစုကို မူပိုင္ခြင့္တင္ခဲ့ပါတယ္။ DotA ရဲ႕ ဖန္တီးရွင္တစ္ဦးျဖစ္တဲ့ Guinsoo (Steve Feak) ကလည္း DotA ကို လြတ္လပ္တဲ့ လူမႈအသိုင္းအ၀ိုင္းတစ္ခုအျဖစ္ကေန ကုမၸဏီတစ္ခုရဲ႕ လက္ေအာက္ကို ေရာက္သြားမွာ စုိးရိမ္ေၾကာင္း ထုတ္ေဖာ္ေျပာၾကားခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီလို အေျခအေနေတြေၾကာင့္ Valve Corporation ဟာ DotA အစား a အေသးနဲ႔ Dota ဆုိၿပီး မူပိုင္ခြင့္တင္ခဲ့ရပါတယ္။ DotA ရဲ႕ Platform ျဖစ္တဲ့ Warcraft III ဖန္တီးရွင္ Blizzard Entertainment ကလည္း DotA ကုိ Warcraft အသိုင္းအ၀ိုင္းမွာပဲ ရွိေစခ်င္တယ္လို႔ထုတ္ေဖာ္ေျပာၾကားခဲ့ပါတယ္။ Blizzard ကပဲ ထုတ္လုပ္ခဲ့တဲ့ StarCraft II ဂိမ္းရဲ႕ထုတ္လုပ္မႈ အဖြဲ႕ေခါင္းေဆာင္ Chris Sigaty ကေတာ့ သူတို႔နဲ႔ ဆက္ဆံေရးေကာင္းမြန္တဲ့ Valve ကုမၸဏီအေနနဲ႔ ဒီကိစၥကို အခက္ႀကံဳေအာင္ လုပ္မွာမဟုတ္ပါဘူးလို႔ ေျပာၾကားခဲ့ပါတယ္။
IceFrog ဟာ လက္ရွိအခ်ိန္ထိ သူ႔ရဲ႕ နာမည္ကို ထုတ္ေဖာ္ေျပာၾကားျခင္း မရွိေသးေပမယ့္ သက္တမ္းအိုမင္းလာၿပီျဖစ္တဲ့ Warcraft III ေပၚမွာ ကစားေနရတဲ့ DotA ကို ဆက္လက္အသက္သြင္းႏုိင္ဖို႔ အစြမ္းကုန္ ႀကိဳးစားေနပါတယ္။ လက္ရွိအခ်ိန္မွာ ဗားရွင္း 6.71c ကို ဖန္တီးခဲ့ၿပီး DotA ကို မရိုးႏုိင္ေအာင္ ဆက္လက္ဆန္းသစ္ေနဆဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အသစ္ဖန္တီးမယ့္ Dota 2 ကို Valve ရဲ႕ Steam ဂိမ္းအင္ဂ်င္ေပၚမွာ တည္ေဆာက္ထားတာ ျဖစ္ၿပီး မူလ Warcraft ပလက္ေဖာင္းလိုပဲ မိုက္ခရိုေဆာ့ဖ္ရဲ႕ ၀င္းဒိုးနဲ႔ အက္ပဲလ္ရဲ႕ Mac OS ေတြေပၚမွာ ကစားလို႔ ရေအာင္ ဖန္တီးထားပါတယ္။ Dota 2 မွာ Multiplayer ကစားဟန္ကို အဓိကထားၿပီး ဖန္တီးထားေပမယ့္ Single Player ဇာတ္လမ္းသြား တစ္ခုကိုလည္း ထည့္သြင္းေပးထားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကစားေနရင္း က်သြား၊ ထြက္သြားတဲ့ ကစားသမားေနရာကိုလည္း ျဖည့္တင္းျခင္း၊ အစားထုိးျခင္း ျပဳလုပ္ႏုိင္ေအာင္ စီစဥ္ထားၿပီး ကစားရင္း သင္ၾကားေပးမယ့္ စနစ္ကိုလည္း ထည့္သြင္းေပးထားပါတယ္။ က်န္တဲ့အစိတ္အပိုင္းေတြကို မူရင္း DotA အတုိင္း ျပန္လည္ ဖန္တီးထားၿပီး ကင္မရာျမင္ကြင္းအသစ္အခ်ဳိ႕နဲ႔ အျခား Visual Feature အခ်ဳိ႕ကို ထပ္မံျဖည့္သြင္းထားပါတယ္။ Dota 2 ကုိ ၂၀၁၁ ႏွစ္ေႏွာင္းပိုင္းမွာ ျဖန္႔ခ်ိမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
*DotA နဲ႔ ျမန္မာႏုိင္ငံ*
ျမန္မာျပည္ဂိမ္းေလာက စတင္ဖြံ႔ၿဖိဳးလားတဲ့အခ်ိန္မွာ Counter Strike ေခတ္ေကာင္းေနခ်ိန္ ျဖစ္ၿပီး DotA ကေတာ့ ၂၀၀၅ ပတ္၀န္းက်င္ေလာက္မွ
အင္အားေကာင္းေကာင္းနဲ႔ ဖြံ႕ၿဖိဳးလာတာျဖစ္ပါတယ္။ ရန္ကုန္မွာေတာ့ ၂၀၀၅ ေလာက္က စၿပီး DotA ၿပိဳင္ပြဲႀကီးေတြ က်င္းပလာေနၿပီျဖစ္ေပမယ့္ မႏၲေလးနဲ႔ အျခားၿမိဳ႕ေလးေတြမွာ ႀကိဳၾကားႀကိဳၾကား ပြဲေလးေတြေလာက္ပဲ ရွိပါေသးတယ္။ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္ ရတနာပံု အုိင္စီတီ ၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီးမွာ က်င္းပတဲ့ ၅ ႀကိမ္ေျမာက္ အိုင္စီတီျပပြဲႀကီးမွာ DotA ၿပိဳင္ပြဲကို ႏုိင္ငံအဆင့္ ၿပိဳင္ပြဲအျဖစ္ စတင္က်င္းပလာခဲ့ပါတယ္။ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ဇန္န၀ါရီလမွာ က်င္းပတဲ့ ၂၀၁၀ ခုႏွစ္ အတြက္ ၈ ႀကိမ္ေျမာက္ အုိင္စီတီပြဲႀကီးမွာေတာ့ ႏုိင္ငံအဆင့္ ခ်န္ပီယံအျဖစ္ G-7 အသင္းက ဗိုလ္စြဲခဲ့ၿပီး GeForce က ဒုတိယ၊ Dominator အသင္းက တတိယဆုမ်ား ဆြတ္ခူးထားပါတယ္။ လာမယ့္ ၉ ႀကိမ္ေျမာက္မွာလည္း ဘယ္သူ ဗိုလ္စြဲမလဲဆုိတာ DotA ကစားရင္း ရင္ခုန္စြာ ေစာင့္စားၾကပါစို႔ …
DotA ဟာ Version အဆင့္ျမႇင့္တင္မႈမ်ားၾကားမွာ ႀကီးထြားလာခဲ့ၿပီး Guinsoo ဟာလည္း အလုပ္ေတြ မ်ားလာခဲ့ပါတယ္။ Version 6.01 အေရာက္မွာ Guinsoo ဟာ အေတာ္အသင့္ ၿပီးျပည့္စံုတဲ့ အဆင့္ျမႇင့္တင္မႈ ျပဳလုပ္ခဲ့ၿပီး ေနာက္ထပ္ Developer တစ္ေယာက္ဆီကုိ လက္ဆင့္ကမ္းေပးခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီသူကေတာ့ ဒီကေန႔ DotA ရဲ႕ ဖန္တီးရွင္ IceFrog ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ Guinsoo ကိုယ္တုိင္ကေတာ့ DotA မွာ ရရွိခဲ့တဲ့ သင္ခန္းစာေတြကို အေျခခံၿပီး Riot Games ကုမၸဏီအတြက္ League of Legends ကို ဆက္လက္ဖန္တီးခဲ့ပါတယ္။ တျခားသူေတြနဲ႔ မတူတဲ့ IceFrog ဟာ လူျမင္ကြင္းကုိ မထြက္ပဲ လုိအပ္တဲ့ အဆင့္ျမႇင့္တင္မႈေတြ၊ Hero အသစ္ေတြနဲ႔ လက္နက္အသစ္ေတြကို ထပ္ျဖည့္ေပါင္းတုိင္း changelog တစ္ခု အၿမဲတမ္း ထုတ္ေပးခဲ့ပါတယ္။ ေျမပံုအသစ္ထုတ္တိုင္း ေျပာင္းလဲမႈေတြကို ထပ္ထပ္ေပါင္းေပးခဲ့သလုိ DotA Community ႀကီးကေန ေတာင္းဆုိတင္ျပတဲ့ အႀကံဉာဏ္အသစ္ေတြကိုလည္း ေသခ်ာေလ့လာသံုးသပ္ၿပီး လက္သင့္ခံေပးခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီေျမပံုအသစ္ေတြနဲ႔ changelog ေတြကို www.getdota.comမွာ သြားေရာက္ရယူႏုိင္ပါတယ္။
* လမ္းခြဲဖို႔အခ်ိန္*
Pendragon ဟာ dota-allstars ဖိုရမ္ႀကီးကို ဆက္လက္ထိန္းသိမ္း ေစာင့္ေရွာက္ေပးခဲ့ေပမယ့္ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္ ေမလမွာေတာ့ IceFrog ဟာ အဲဒီ ဖိုရမ္မွာ ဆက္လက္ ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္ေပးျခင္း မရွိေတာ့ေၾကာင္း ေၾကညာခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ www.dota-allstars.com ဆုိက္မွာ အသံုးျပဳသူေပါင္း တစ္သန္းခြဲခန္႔ရွိၿပီး လစဥ္ ၀င္ေရာက္ၾကည့္ရႈသူ တစ္သန္းခန္႔ရွိေနပါၿပီ။ IceFrog ဟာ သူ႔ရဲ႕ ကိုယ္ပိုင္ ကြန္ျမဴနတီ ျဖစ္တဲ့ www.playdota.com ကို အရင္ www.dota-allstars.com ရဲ႕ ပံုစံအတုိင္းပဲ ျပန္လည္ထူေထာင္ခဲ့ၿပီး DotA ကို အသက္ဆက္ခဲ့ပါတယ္။ Pendragon ကေတာ့ ၾကည့္ရႈသူဦးေရ က်ဆင္းလာတဲ့ www.dota-alllstars.com ကို ၂၀၁၀ ဇူလုိင္လ ၂၂ ရက္မွာ ပိတ္သိမ္းခဲ့ၿပီး အမွတ္တရ စာတစ္ေစာင္ တင္ေပးခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီမွာပဲ သူဟာ League of Legends ဘက္မွာ အာရံုစုိက္ေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ေဖာ္ျပခဲ့ပါတယ္။
*ေအာင္ျမင္မႈမ်ား*
ေက်ာ္ၾကားလာတဲ့ DotA ဟာ Warcraft III ရဲ႕ Community ေလး တစ္ခုအျဖစ္ကေန ပိုမိုႀကီးထြားလာၿပီး ၂၀၀၅ ခုႏွစ္မွာ Blizzard ကုမၸဏီရဲ႕ BlizzCon ကြန္ဗန္းရွင္းမွာ အေရးပါတဲ့ ၿပိဳင္ပြဲတစ္ခုအျဖစ္ အျခား ဂိမ္းမ်ားနဲ႔ ယွဥ္ၿပိဳင္လာႏုိင္ခဲ့ပါတယ္။ မေလးရွားနဲ႔ စင္ကာပူမွာ က်င္းပတဲ့ World Cyber Game ၿပိဳင္ပြဲမွာလည္း ေက်ာ္ၾကားခဲ့ၿပီး ေနာက္ပိုင္းမွာ Cyberathlete Amateur League နဲ႔ CyberEvolution League ေတြမွာပါ ပါ၀င္လာခဲ့ပါတယ္။ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ Electronic Sports World Cup မွာလည္း ထည့္သြင္းက်င္းပႏုိင္တဲ့ အဆင့္ထိ တိုးတက္လာခဲ့ပါတယ္။
Counter Strike တို႔၊ Red Alert တုိ႔၊ Yuri’s Revenge တို႔၊ Age of Empires တို႔ StarCraft တို႔ဟာ ဂိမ္းေလာကမွာ ေခတ္တစ္ေခတ္ကို ထူေထာင္ႏုိင္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ DotA လို ဘယ္ေတာ့မွ မရိုးတမ္း ဆြဲေဆာင္ထားႏုိင္ခဲ့ျခင္း မရွိခဲ့ပါဘူး။ DotA ကို အေျခခံၿပီး Guinsoo က League of Legends ကို ဆက္လက္ဖန္တီးခဲ့သလို S2 Games ကေနလည္း IceFrog ရဲ႕ ခြင့္ျပဳခ်က္ကို ရယူၿပီး Heroes of Newerth ကို
ဖန္တီးခဲ့ပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ Blizzard ရဲ႕ Warcraft III လို ၿပီးျပည့္စံုတဲ့ Platform ေပၚမွာ အလုပ္လုပ္ေနတဲ့ DotA ကို ေက်ာ္တက္ႏုိင္ခဲ့ျခင္း မရွိပါဘူး။ ၂၀၀၆ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာ ၃ ရက္ေန႔မွာ Sweden လူမ်ဳိး ဂီတပညာရွင္ Basshunter ဟာ Vi sitter i Ventrilo och Spelar DotA (I sit here on Ventrilo and playing some DotA) ဆုိတဲ့ သီခ်င္းနဲ႔ သီဆုိဂုဏ္ျပဳခဲ့ပါတယ္။ (Basshunter ဟာ ေနာက္ပိုင္းမွာ အဲဒီသီခ်င္းကို အဂၤလိပ္လို ေျပာင္းလဲခဲ့ရာမွာ All I Ever Wanted အျဖစ္ စာသားအားလံုး ေျပာင္းလဲခဲ့ၿပီး ေအာင္ျမင္ခဲ့ပါတယ္)
*အနာဂတ္ ခရီးလမ္း*
DotA ရဲ႕ လက္ရွိ ဖန္တီးရွင္ျဖစ္တဲ့ IceFrog ဟာ Valve Corporation ရဲ႕ ဂိ္မ္းထုတ္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းခြင္ကို လွည့္လည္ေလ့လာခ်င္ေၾကာင္း
ကမ္းလွမ္းခဲ့ပါတယ္။ Valve ရဲ႕ Project Manager ျဖစ္တဲ့ Erik Johnson က သေဘာတူညီခဲ့ၿပီးေနာက္ IceFrog လာေရာက္ခ်ိန္မွာ DotA အသစ္ဖန္တီးဖို႔လည္း ကမ္းလွမ္းခဲ့ပါတယ္။ IceFrog ဟာ ၂၀၁၀ ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္လ ၆ ရက္ေန႔မွာ Valve Corporation ရဲ႕ ကမ္းလွမ္းမႈကို လက္ခံခဲ့ပါတယ္။ သေဘာတူညီခ်က္အရ IceFrog ဟာ DotA ကိုလည္း အဆင့္ျမႇင့္တင္မွာျဖစ္ၿပီး Dota 2 လို႔ ေခၚတဲ့ Game Engine အသစ္တစ္ခုကိုလည္း ဦးေဆာင္တည္ေဆာက္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ တရား၀င္ေၾကညာခ်က္ကိုေတာ့ ေအာက္တိုဘာ ၁၃ ရက္ေန႔ေရာက္မွပဲ ထုတ္ျပန္ခဲ့ပါတယ္။ Valve ဟာ DotA စကားလံုးကို မူပုိင္ခြင့္တင္ဖို႔ ႀကိဳးစားလာတဲ့ အတြက္ Pendragon (Steve Mescon) ဦးေဆာင္တဲ့ dota-allstars ကုမၸဏီဟာ အမ်ားက ဖန္တီးတည္ေဆာက္ထားတဲ့ Game ရဲ႕ အေမြအႏွစ္ေတြကို ထိန္းသိမ္းဖို႔ Defense of the Ancients ဆုိတဲ့ စကားစုကို မူပိုင္ခြင့္တင္ခဲ့ပါတယ္။ DotA ရဲ႕ ဖန္တီးရွင္တစ္ဦးျဖစ္တဲ့ Guinsoo (Steve Feak) ကလည္း DotA ကို လြတ္လပ္တဲ့ လူမႈအသိုင္းအ၀ိုင္းတစ္ခုအျဖစ္ကေန ကုမၸဏီတစ္ခုရဲ႕ လက္ေအာက္ကို ေရာက္သြားမွာ စုိးရိမ္ေၾကာင္း ထုတ္ေဖာ္ေျပာၾကားခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီလို အေျခအေနေတြေၾကာင့္ Valve Corporation ဟာ DotA အစား a အေသးနဲ႔ Dota ဆုိၿပီး မူပိုင္ခြင့္တင္ခဲ့ရပါတယ္။ DotA ရဲ႕ Platform ျဖစ္တဲ့ Warcraft III ဖန္တီးရွင္ Blizzard Entertainment ကလည္း DotA ကုိ Warcraft အသိုင္းအ၀ိုင္းမွာပဲ ရွိေစခ်င္တယ္လို႔ထုတ္ေဖာ္ေျပာၾကားခဲ့ပါတယ္။ Blizzard ကပဲ ထုတ္လုပ္ခဲ့တဲ့ StarCraft II ဂိမ္းရဲ႕ထုတ္လုပ္မႈ အဖြဲ႕ေခါင္းေဆာင္ Chris Sigaty ကေတာ့ သူတို႔နဲ႔ ဆက္ဆံေရးေကာင္းမြန္တဲ့ Valve ကုမၸဏီအေနနဲ႔ ဒီကိစၥကို အခက္ႀကံဳေအာင္ လုပ္မွာမဟုတ္ပါဘူးလို႔ ေျပာၾကားခဲ့ပါတယ္။
IceFrog ဟာ လက္ရွိအခ်ိန္ထိ သူ႔ရဲ႕ နာမည္ကို ထုတ္ေဖာ္ေျပာၾကားျခင္း မရွိေသးေပမယ့္ သက္တမ္းအိုမင္းလာၿပီျဖစ္တဲ့ Warcraft III ေပၚမွာ ကစားေနရတဲ့ DotA ကို ဆက္လက္အသက္သြင္းႏုိင္ဖို႔ အစြမ္းကုန္ ႀကိဳးစားေနပါတယ္။ လက္ရွိအခ်ိန္မွာ ဗားရွင္း 6.71c ကို ဖန္တီးခဲ့ၿပီး DotA ကို မရိုးႏုိင္ေအာင္ ဆက္လက္ဆန္းသစ္ေနဆဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အသစ္ဖန္တီးမယ့္ Dota 2 ကို Valve ရဲ႕ Steam ဂိမ္းအင္ဂ်င္ေပၚမွာ တည္ေဆာက္ထားတာ ျဖစ္ၿပီး မူလ Warcraft ပလက္ေဖာင္းလိုပဲ မိုက္ခရိုေဆာ့ဖ္ရဲ႕ ၀င္းဒိုးနဲ႔ အက္ပဲလ္ရဲ႕ Mac OS ေတြေပၚမွာ ကစားလို႔ ရေအာင္ ဖန္တီးထားပါတယ္။ Dota 2 မွာ Multiplayer ကစားဟန္ကို အဓိကထားၿပီး ဖန္တီးထားေပမယ့္ Single Player ဇာတ္လမ္းသြား တစ္ခုကိုလည္း ထည့္သြင္းေပးထားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကစားေနရင္း က်သြား၊ ထြက္သြားတဲ့ ကစားသမားေနရာကိုလည္း ျဖည့္တင္းျခင္း၊ အစားထုိးျခင္း ျပဳလုပ္ႏုိင္ေအာင္ စီစဥ္ထားၿပီး ကစားရင္း သင္ၾကားေပးမယ့္ စနစ္ကိုလည္း ထည့္သြင္းေပးထားပါတယ္။ က်န္တဲ့အစိတ္အပိုင္းေတြကို မူရင္း DotA အတုိင္း ျပန္လည္ ဖန္တီးထားၿပီး ကင္မရာျမင္ကြင္းအသစ္အခ်ဳိ႕နဲ႔ အျခား Visual Feature အခ်ဳိ႕ကို ထပ္မံျဖည့္သြင္းထားပါတယ္။ Dota 2 ကုိ ၂၀၁၁ ႏွစ္ေႏွာင္းပိုင္းမွာ ျဖန္႔ခ်ိမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
*DotA နဲ႔ ျမန္မာႏုိင္ငံ*
ျမန္မာျပည္ဂိမ္းေလာက စတင္ဖြံ႔ၿဖိဳးလားတဲ့အခ်ိန္မွာ Counter Strike ေခတ္ေကာင္းေနခ်ိန္ ျဖစ္ၿပီး DotA ကေတာ့ ၂၀၀၅ ပတ္၀န္းက်င္ေလာက္မွ
အင္အားေကာင္းေကာင္းနဲ႔ ဖြံ႕ၿဖိဳးလာတာျဖစ္ပါတယ္။ ရန္ကုန္မွာေတာ့ ၂၀၀၅ ေလာက္က စၿပီး DotA ၿပိဳင္ပြဲႀကီးေတြ က်င္းပလာေနၿပီျဖစ္ေပမယ့္ မႏၲေလးနဲ႔ အျခားၿမိဳ႕ေလးေတြမွာ ႀကိဳၾကားႀကိဳၾကား ပြဲေလးေတြေလာက္ပဲ ရွိပါေသးတယ္။ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္ ရတနာပံု အုိင္စီတီ ၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီးမွာ က်င္းပတဲ့ ၅ ႀကိမ္ေျမာက္ အိုင္စီတီျပပြဲႀကီးမွာ DotA ၿပိဳင္ပြဲကို ႏုိင္ငံအဆင့္ ၿပိဳင္ပြဲအျဖစ္ စတင္က်င္းပလာခဲ့ပါတယ္။ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ဇန္န၀ါရီလမွာ က်င္းပတဲ့ ၂၀၁၀ ခုႏွစ္ အတြက္ ၈ ႀကိမ္ေျမာက္ အုိင္စီတီပြဲႀကီးမွာေတာ့ ႏုိင္ငံအဆင့္ ခ်န္ပီယံအျဖစ္ G-7 အသင္းက ဗိုလ္စြဲခဲ့ၿပီး GeForce က ဒုတိယ၊ Dominator အသင္းက တတိယဆုမ်ား ဆြတ္ခူးထားပါတယ္။ လာမယ့္ ၉ ႀကိမ္ေျမာက္မွာလည္း ဘယ္သူ ဗိုလ္စြဲမလဲဆုိတာ DotA ကစားရင္း ရင္ခုန္စြာ ေစာင့္စားၾကပါစို႔ …
www.dota2.com, wiki
Hollinaz
Credit & Ref: https://www.delodelo.com
0 comments:
Post a Comment